Professor Harris - the leading theorist in cultural materialism - bases this comprehensive work on the perspective of thematic and theoretical coherence, giving the book depth and continuity. Speaking directly to students, helpful chapter introductions and end-of-chapter summaries focus on key points before and after reading each chapter. This seventh edition includes meticulous updating of research and scholarship, especially in the very active field of physical anthropology and archaeology. A new feature - "America Now Updates" - turns an anthropological eye on the contemporary U.S., emphasizing the comparative aspects of anthropology and making the discipline relevant to students.
General introductory text; Many brief references to Aborigines; Incl; p.225-26 Tiwi conflict; p.300-301 territoriality and local group composition; p.311-12 Murngin conception beliefs; p.335-42 section systems; p.352-53 relationship of Iroquois kinship terminology and 4- section system; p.546-48 Arunta totemic rituals.
How do we define 'culture?' In this volume, Adam Muller brings together contributions from established and emerging scholars in a number of different disciplines who each examine the concept of culture as it is understood and deployed within their respective fields.
Krone der Schöpfung? Vor 100 000 Jahren war der Homo sapiens noch ein unbedeutendes Tier, das unauffällig in einem abgelegenen Winkel des afrikanischen Kontinents lebte. Unsere Vorfahren teilten sich den Planeten mit mindestens fünf weiteren menschlichen Spezies, und die Rolle, die sie im Ökosystem spielten, war nicht größer als die von Gorillas, Libellen oder Quallen. Vor 70 000 Jahren dann vollzog sich ein mysteriöser und rascher Wandel mit dem Homo sapiens, und es war vor allem die Beschaffenheit seines Gehirns, die ihn zum Herren des Planeten und zum Schrecken des Ökosystems werden ließ. Bis heute hat sich diese Vorherrschaft stetig zugespitzt: Der Mensch hat die Fähigkeit zu schöpferischem und zu zerstörerischem Handeln wie kein anderes Lebewesen. Anschaulich, unterhaltsam und stellenweise hochkomisch zeichnet Yuval Harari die Geschichte des Menschen nach und zeigt alle großen, aber auch alle ambivalenten Momente unserer Menschwerdung.
Hirntoddiagnostik, Palliative Care u.a. sind kulturelle und gesellschaftliche Techniken, die das Sterben und den Tod heute bestimmen. Sterben ist daher kein rein biologischer, sondern primär ein sozialer Prozess. Die Weiterlebenden definieren, wann jemand als sterbend, als tot gilt und was mit ihm zu geschehen hat – somit steht dabei nicht nur das sterbende Individuum im Mittelpunkt, sondern interaktiv hergestellte Sterbewelten. Die Methode der Ethnographie zeigt, wie diese Sterbewelten gesellschaftlich aufgebaut werden. Entlang der vorgestellten Methodik sowie ausgewählten empirischen Beispielen zeigen die AutorInnen, dass und wie die aktuelle Institutionalisierung des Sterbens den Menschen als ein Subjekt formt, das rechtzeitig seine sogenannten letzten Dinge regeln muss, um den heutigen Vorgaben des ‚guten‘ Sterbens folgen zu können.
The best known, most often cited history of anthropological theory is finally available in paperback! First published in 1968, Harris's book has been cited in over 1,000 works and is one of the key documents explaining cultural materialism, the theory associated with Harris's work. This updated edition included the complete 1968 text plus a new introduction by Maxine Margolis, which discusses the impact of the book and highlights some of the major trends in anthropological theory since its original publication. RAT, as it is affectionately known to three decades of graduate students, comprehensively traces the history of anthropology and anthropological theory, culminating in a strong argument for the use of a scientific, behaviorally-based, etic approach to the understanding of human culture known as cultural materialism. Despite its popularity and influence on anthropological thinking, RAT has never been available in paperback_until now. It is an essential volume for the library of all anthropologists, their graduate students, and other theorists in the social sciences.
Seit der Zeit der Renaissance ist unser Weltbild von einer zentralen Unterscheidung bestimmt: der zwischen Natur und Kultur. Dort die von Naturgesetzen regierte, unpersönliche Welt der Tiere und Dinge, hier die Menschenwelt mit ihrer individuellen und kulturellen Vielfalt. Diese fundamentale Trennung beherrscht unser ganzes Denken und Handeln. In seinem faszinierenden Buch zeigt der große französische Anthropologe und Schüler von Claude Lévi-Strauss, Philippe Descola, daß diese Kosmologie alles andere als selbstverständlich ist. Dabei stützt er sich auf reiches Material aus zum Teil eigenen anthropologischen Feldforschungen bei Naturvölkern und indigenen Kulturen in Afrika, Amazonien, Neuguinea oder Sibirien. Descola führt uns vor Augen, daß deren Weltbilder ganz andersartig aufgebaut sind als das unsere mit seinen »zwei Etagen« von Natur und Kultur. So betrachten manche Kulturen Dinge als beseelt oder glauben, daß verwandtschaftliche Beziehungen zwischen Tieren und Menschen bestehen. Descola plädiert für eine monistische Anthropologie und entwirft eine Typologie unterschiedlichster Weltbilder. Auf diesem Wege lassen sich neben dem westlichen dualistischen Naturalismus totemistische, animistische oder analogistische Kosmologien entdecken. Eine fesselnde Reise in fremde Welten, die uns unsere eigene mit anderen Augen sehen läßt.
Vor zwanzig Jahren hatte der französische Soziologe und Philosoph Bruno Latour konstatiert: »Wir sind nie modern gewesen«, und sich an einer »symmetrischen Anthropologie« jenseits der Trennung von Natur und Kultur versucht. Nun legt er sein zweites Hauptwerk vor, das dieses faszinierende Projekt mit einer »Anthropologie der Modernen« fortschreibt und den verschiedenen Existenzweisen von Wissenschaft, Technologie, Recht, Religion, Wirtschaft und Politik in der modernen Welt nachspürt. Ein großes Panorama der Modi moderner Existenz. Latour setzt für dieses Projekt bei der globalen Verflechtung aller Lebensbereiche an, die heute nicht zuletzt am Problem des Klimawandels sichtbar wird. Zugleich zeigt sich aber an diesem Problem auch, dass es verschiedene Handlungssphären gibt, die jeweils eigene Existenzweisen besitzen: Politiker, die sich mit dem Klimaproblem befassen, sind eben keine Wissenschaftler, die Klimaforschung betreiben, und Unternehmer orientieren sich zunächst an den Maßgaben der Wirtschaftlichkeit; wissenschaftliche Ergebnisse werden daher nicht einfach in politische und ökonomische Handlungen übersetzt. Dennoch sind für Latour diese verschiedenen Existenzmodi nicht unabhängig voneinander, sondern durchdringen einander und kreieren gemeinsam Probleme, die es in der Folge auch gemeinsam zu lösen gilt. Es bedarf daher einer neuen Form der »Diplomatie«, die zwischen den einzelnen Existenzweisen vermittelt. Nicht weniger als die Zukunft unseres Planeten steht auf dem Spiel und nicht weniger als eine solche diplomatische Vermittlung versucht dieses grundlegende und wegweisende Buch zu leisten. Auf dass wir endlich modern werden!
After challenging the multicultural effort to “provincialize” the history of Western civilization, this book argues that the roots of the West’s exceptional creativity should be traced back to the uniquely aristocratic warlike culture of Indo-European speakers.
What is real? What can we know? How might we act? This book sets out to answer these fundamental philosophical questions in a radical and original theory of security for our times. Arguing that the concept of security in world politics has long been imprisoned by conservative thinking, Ken Booth explores security as a precious instrumental value which gives individuals and groups the opportunity to pursue the invention of humanity rather than live determined and diminished lives. Booth suggests that human society globally is facing a set of converging historical crises. He looks to critical social theory and radical international theory to develop a comprehensive framework for understanding the historical challenges facing global business-as-usual and for planning to reconstruct a more cosmopolitan future. Theory of World Security is a challenge both to well-established ways of thinking about security and alternative approaches within critical security studies.
Arguing that humans have always been technological as well as cultural beings, David Hakken calls for a fundamental rethinking of the traditional separation of anthropology and technical studies. Drawing on three decades of research on contemporary technological societies, this book outlines a fresh way of thinking about technology and offers an ethical and political response to the challenge of truly living as "cyborgs" in the age of cyberspace.
In the last few years there has been a great revival of interest in culture-bound psychiatric syndromes. A spate of new papers has been published on well known and less familiar syndromes, and there have been a number of attempts to put some order into the field of inquiry. In a review of the literature on culture-bound syndromes up to 1969 Yap made certain suggestions for organizing thinking about them which for the most part have not received general acceptance (see Carr, this volume, p. 199). Through the seventies new descriptive and conceptual work was scarce, but in the last few years books and papers discussing the field were authored or edited by Tseng and McDermott (1981), AI-Issa (1982), Friedman and Faguet (1982) and Murphy (1982). In 1983 Favazza summarized his understanding of the state of current thinking for the fourth edition of the Comprehensive Textbook of Psychiatry, and a symposium on culture-bound syndromes was organized by Kenny for the Eighth International Congress of Anthropology and Ethnology. The strong est impression to emerge from all this recent work is that there is no substantive consensus, and that the very concept, "culture-bound syndrome" could well use some serious reconsideration. As the role of culture-specific beliefs and prac tices in all affliction has come to be increasingly recognized it has become less and less clear what sets the culture-bound syndromes apart.
In health care delivery and health care research, basic concepts of cultural behavior are ignored—at a high personal and financial cost—because both fields are dominated by technical solutions and quantitative analysis. They have little use for what is often regarded as irrelevant information. In this wide-ranging book, written for students and non-specialists, Gesler applies cultural geography to health care and shows that throughout the world, in western and developing countries alike, the social sciences can inform the medical sciences nd make them more effective and less expensive.
Mit großer Spannung wurde sie erwartet, auch von Nicht-Katholiken: Die Umwelt-Enzyklika von Papst Franziskus nimmt die heute entscheidenden Themen in den Blick; es geht um die geht um soziale, ökologische und politische Zusammenhänge. Wohl selten war ein päpstliches Schreiben so aktuell und brisant und vor allem relevant für alle Gesellschaftsschichten und Menschen weltweit. Mit "Laudato si" beweist Franziskus, dass die Kirche nach wie vor eine unverzichtbare Stimme im Diskurs zur Gestaltung der modernen Welt ist. Wer verstehen will, wie Papst und Kirche die großen Herausforderungen unserer Zeit bestehen wollen, kommt an diesem Werk nicht vorbei. Ein Muss für jeden, der an den drängenden Fragen unserer Zeit interessiert ist.
For all the thousands of books that have been written about religion, few until this one have attempted to examine it scientifically: to ask why—and how—it has shaped so many lives so strongly. Is religion a product of blind evolutionary instinct or rational choice? Is it truly the best way to live a moral life? Ranging through biology, history, and psychology, Daniel C. Dennett charts religion’s evolution from “wild” folk belief to “domesticated” dogma. Not an antireligious screed but an unblinking look beneath the veil of orthodoxy, Breaking the Spell will be read and debated by believers and skeptics alike.
Now in a new Fourth Edition, Psychiatry remains the leading reference on all aspects of the current practice and latest developments in psychiatry. From an international team of recognised expert editors and contributors, Psychiatry provides a truly comprehensive overview of the entire field of psychiatry in 132 chapters across two volumes. It includes two new sections, on psychosomatic medicine and collaborative care, and on emergency psychiatry, and compares Diagnostic and Statistical Manual (DSM-5) and International Classification of Diseases (ICD10) classifications for every psychiatric disorder. Psychiatry, Fourth Edition is an essential reference for psychiatrists in clinical practice and clinical research, residents in training, and for all those involved in the treatment psychiatric disorders. Includes a a companion website at www.tasmanpsychiatry.com featuring PDFs of each chapter and downloadable images
'This comprehensive work extends general ideas, concepts, and techniques of qualitative research into the realm of management research...This is a crucial reference tool for anyone conducting research in this field of study' - CHOICE With over 100 entries on key concepts and theorists, the Dictionary of Qualitative Management Research provides full coverage of the field, explaining fundamental concepts and introducing new and unfamiliar terms. This book provides: - Definitions - Examples in the field of management studies - Criticisms and possible future directions Engagingly written by specialists in each area, this dictionary will be the definitive and essential companion to established textbooks and teaching materials in qualitative management research.

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