Focusing on newspapers, radio and television, this book provides the first systematic investigation of the development of journalism in Iran following the 1979 Revolution and the establishment of the Islamic Revolution.
This book is a critical study of the ways that discourses of the (national) Self and Other are invoked and reflected in the reporting of a major international political conflict. Taking Iran’s nuclear programme as a case study, this book offers extensive textual analysis, comparative investigation and socio-political contextualisation of national identity in newspaper reporting. In addition to providing comprehensive accounts of theory and methodology in Critical Discourse Analysis, the book provides a valuable extensive discussion of journalistic practice in Iranian and British contexts, as well as offering insights into historical development of ‘discourses in place’ in Iran. Across four separate chapters, major national and influential newspapers from both countries are critically analysed in terms of their micro-linguistic and macro-discoursal content and strategies. The book is a vital source for interdisciplinary scholarship and will appeal to students and researchers across the critical social sciences, particularly those in linguistics, media and communication studies, journalism and international politics.
Based on the premise that nationalism is a dominant factor in Iranian identity politics despite the significant changes brought about by the Islamic Revolution, this cross-disciplinary work investigates the languages of nationalism in contemporary Iran through the prism of the minority issue.
Seit Jahrzehnten setzt sich Shirin Ebadi für Menschenrechte und eine Reform der iranischen Gesellschaft ein. In »Mein Iran« erzählt die Friedensnobelpreisträgerin von den frühen Jahren ihres politischen Engagements, ihrer Zeit als Richterin, den Demütigungen und Schikanen durch die islamische Revolution bis hin zu ihrer Verhaftung und ihrem dennoch fortwährenden Kampf. Ein beeindruckendes Zeugnis politischen Muts und ein tiefer Einblick in die Strukturen eines gespaltenen Landes.
Von der Staatsgründung Israels bis heute - die erste umfassende Geschichte der geheimen Tötungskommandos des Mossad Mordanschläge, die dem israelischen Geheimdienst Mossad zugeschrieben werden, sorgen immer wieder für Aufsehen. Doch über die Hintergründe dieser Aktionen war bislang kaum etwas bekannt. In seinem packend geschriebenen Enthüllungsbuch deckt der israelische Geheimdienstexperte Ronen Bergman nun erstmals die ganze Dimension eines Schattenkriegs auf, der seit Jahrzehnten im Geheimen ausgetragen wird. Er beschreibt die Erfolge und Misserfolge der zum Teil unbekannten Attentate, benennt Opfer, Täter und Verantwortliche und fragt, welchen Preis Staat und Gesellschaft in Israel für ihre Sicherheit bezahlen.
Bejubelt und verdammt: Das Buch, für das Salman Rushdie zum Tode verurteilt wurde Über der englischen Küste wird ein Flugzeug in die Luft gesprengt. Die einzigen Überlebenden dieses Terroranschlags sind Gibril Farishta und Saladin Chamcha, zwei indische Schauspieler, die buchstäblich vom Himmel fallen und wie durch ein Wunder unversehrt bleiben. Doch nach dem Absturz gehen seltsame Dinge mit ihnen vor: Der Muslim Gibril zeigt immer mehr Ähnlichkeit mit dem Erzengel Gabriel, während sich Saladin, der stets seine Herkunft verleugnete, zu einem Abbild des Teufels entwickelt. Doch das ist erst der Beginn einer überwältigenden Odysee zwischen Gut und Böse, zwischen Fantasie und Realität.
Um in Teheran zu überleben, muss man lügen. Denn im »Gottesstaat« Iran spielt sich das Leben im Verborgenen ab. Schulmädchen tragen unter dem Tschador Jeans und Turnschuhe, untreue Ehemänner pilgern nicht nach Mekka, sondern nach Thailand, brave Hausfrauen drehen Pornofilme, Mul- lahs sagen per Handy die Zukunft voraus, und beim Schönheitschirurgen werden nicht nur Nasen gerichtet, sondern auch Jungfernhäutchen wiederhergestellt. Ramita Navai erzählt von den abenteuerlichen Doppelleben der Menschen und entwirft ein faszinierendes Porträt einer Stadt, die ihren Schleier nur ungern lüftet.
Based on frequent, first-hand reporting in Iran and the United States, The Iran Agenda Today explores the turbulent recent history between the two countries and reveals how it has led to a misguided showdown over nuclear technology. Foreign correspondent Reese Erlich notes that all the major U.S. intelligence agencies agree Iran has not had a nuclear weapons program since at least 2003. He explores why Washington nonetheless continues with saber rattling and provides a detailed critique of mainstream media coverage of Iran. The book further details the popular protests that have rocked Tehran despite repression by the country’s Deep State. In addition to covering the political story, Erlich offers insights on Iran’s domestic politics, popular culture, and diverse populations over this recent era. His analysis draws on past interviews with high-ranking Iranian officials, the former shah’s son, Reza Pahlavi, and Iranian exiles in Los Angeles, as well as the memory of his trip to Tehran with actor Sean Penn. Written in skillful and riveting journalistic prose, The Iran Agenda Today provides inside information that academic researchers find hard to obtain.
Investigates how women, religion and culture have interacted in the context of 19th and 20th century Iran, covering topics as seemingly diverse as the social and cultural history of Persian cuisine, the work and attitudes of 19th century Christian missionaries, the impact of growing female literacy, and the consequences of developments since 1979.
Samin Nosrat verdichtet ihre reiche Erfahrung als Köchin und Kochlehrerin zu einem so einfachen wie revolutionären Ansatz. Es geht dabei um die vier zentralen Grundlagen guten Kochens: Salz, Fett, Säure und Hitze. Salz – das die Aromen vertieft. Fett – das sie trägt und attraktive Konsistenzen ermöglicht. Säure – die alle Aromen ausbalanciert. Und Hitze – die die Konsistenz eines Gerichts letztendlich bestimmt. Wer mit diesen vier Elementen souverän umgeht, kann exzellent kochen, ohne sich an Rezepte klammern zu müssen. Voller profundem Wissen, aber mit leichter Hand und gewinnendem Ton führt Nosrat in alle theoretischen und praktischen Aspekte guten Kochens ein, vermittelt Grundlagen und Küchenchemie und verrät jede Menge inspirierender Tipps und Tricks. In über 100 unkomplizierten Rezepten wird das Wissen vertieft und erprobt: frische Salate, perfekt gewürzte Saucen, intensiv schmeckende Gemüsegerichte, die besten Pastas, 13 Huhn-Varianten, zartes Fleisch, köstliche Kuchen und Desserts. Samin Nosrats Rezepte ermuntern zum Ausprobieren und zum Improvisieren. Angereichert mit appetitanregenden Illustrationen und informativen Grafiken ist dieses Buch ein unverzichtbarer Küchenkompass, der Anfänger genauso glücklich macht wie geübte Köche.
Vols. for 1963- include the Director's report, 1961/62-
Eine pechschwarze Regennacht in einer iranischen Kleinstadt, ein altes Haus. Der Colonel hängt seinen Gedanken nach. Erinnerungen stürmen auf ihn ein. An seine Jahre als hochdekorierter Offizier der Schah-Armee. An seine Kinder, die ihren eigenen Weg gingen, sich den Revolutionsgardisten Khomeinis anschlossen und in den Krieg zogen, in die Leidenschaften der Revolution und des Todes. Durch die Gassen werden die gefallenen "Märtyrer" getragen, in der Stadt werden ihnen Denkmäler gebaut. Es herrscht Krieg - diese "giftige, fleischfressende Pflanze". Und im Haus sind Geheimnisse verborgen: Ein Sohn versteckt sich im Keller, gepeinigt von den Albträumen seiner Erinnerungen. Da klopft es an die Tür. Der Colonel wird abgeführt, zur Staatsanwaltschaft... (Quelle: Klappentext).
Marcello Di Cintio prepares for his “journey into the heart of Iran” with the utmost diligence. He takes lessons in Farsi, researches Persian poetry and sharpens his wrestling skills by returning to the mat after a gap of some years. Knowing that there is a special relationship between heroic poetry and the various styles of traditional Persian wrestling, he sets out to discover how Iranians “reconcile creativity with combat.” From the moment of his arrival in Tehran, the author is overwhelmed by hospitality. He immerses himself in male company in tea houses, conversing while smoking the qalyun or water pipe. Iranian men are only too willing to talk, especially about politics. Confusingly, he is told conflicting statements–that all Iranians love George Bush, that all Iranians hate George Bush; that life was infinitely better under the Shah, that the mullahs swept away the corruption of the Shah’s regime and made life better for all. Once out of Tehran, he learns where the traditional forms of wrestling are practised. His path through the country is directed by a search for the variant disciplines and local techniques of wrestling and a need to visit sites and shrines associated with the great Persian poets: Hafez, Ferdosi, Omar Khayyám, Attar, Shahriyar and many others. Everywhere his quest leads him, he discovers that poetry is loved and quoted by everyone from taxi-drivers to students. His engagement with Iranian culture is intimate: he wrestles (sometimes reluctantly) when invited, samples illegal home-brew alcohol, attends a wedding, joins mourners, learns a new way to drink tea and attempts to observe the Ramazan fast, though not a Muslim himself. Though he has inevitable brushes with officialdom, he never feels in danger, even when he hears that a Canadian photo-journalist has apparently been beaten to death in a police cell during the author’s visit. The outraged and horrified reaction of those around him to this violent act tightens the already close bond he has formed with the Persians. His greatest frustration is that he is unable to converse freely with Iranian women aware that an important part of his picture of Iran is thus absent. Yet the mosaic of incidents, encounters, vistas, conversations, atmospheres and acutely observed sights, smells and moments creates a detailed impression of a country and society that will challenge most, if not all, preconceptions. From the Hardcover edition.
Shirin Ebadi, die erste muslimische Friedensnobelpreisträgerin, wurde wegen ihres Engagements für Menschenrechte in ihrem Heimatland jahrelang von der iranischen Regierung bedroht und schikaniert – und verlor dabei alles: ihren Ehemann, ihr Zuhause, ihre Freunde, ihr Hab und Gut. Nur eines konnte man der Menschenrechtsaktivistin nicht nehmen: den Glauben an eine bessere Zukunft und den Willen, für ihre Überzeugungen zu kämpfen. Nun erzählt sie auf bewegende und erschütternde Weise von ihrem unablässigen Kampf für Freiheit und Gerechtigkeit, den sie trotz aller Widrigkeiten auch im Exil unerschrocken fortführt. Nach dem großen Erfolg von »Mein Iran« ist dies der zweite Teil ihrer beeindruckenden Geschichte.
A journalist returns to her family home in Iran, witnessing enormous political, social, and personal change Suffering the recent loss of her beloved grandfather and newly committed to a career in journalism, Delphine Minoui decided to visit Iran for the first time since the revolution—since she was four years old. It was 1998. She would stay for ten years. In the course of that decade, great change comes to both writer and country, often at the same time. Minoui settles into daily life—getting to know her devout grandmother for the first time, making friends with local women who help her escape secret dance parties when the morality police arrive, figuring out how to be a journalist in a country that is suspicious of the press and Westerners. Once she finally starts to learn Persian, she begins to see Iran through her grandfather’s eyes. And so it is all the more crushing when the political situation falters. She is caught up in protests and interrogated by secret police; some friends disappear and others may be tracking her movements. She finds love, loses her press credentials, marries, and is separated from her husband by erupting global conflict. Through it all, her love for this place and its people deepens and she discovers in her family’s past a mission that will shape her entire future. Framed as a letter to her grandfather and filled with disarming characters in momentous times, I’m Writing You from Tehran is an unforgettable, moving view into an often obscured part of our world.

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