The text's elaborate illumination also brings to life a vibrant artistic center, the Monastery of Gladzor, which long ago disappeared." "The Armenian Gospels of Gladzor includes sixty color reproductions of the manuscript's illuminated pages, ten black-and-white illustrations, and two maps along with an essay that explores the book's artistic richness and theological complexity."--BOOK JACKET.
Der Chemiker Ernst Darmstaedter beschäftigt sich im vorliegenden Band mit der Wissenschaft der Alchemie des Geber, wie sie von dem „einstweilen noch unbekannten Verfasser der Summa perfectionis magisterii“ beschrieben wurde. Eben dieser Text diente neben weiteren, in lateinischer Sprache von verschiedenen Autoren verfassten Texten (De investigatione perfectionis, De inventione veritatis, Liber fornacum und Testamentum Geberi) als Grundlage der Untersuchung, deren Übersetzung Darmstaedter mit umfangreichen Anmerkungen versieht. Neben einer Einleitung in die Geschichte der Schriften enthält der Band zudem ein Verzeichnis der alchemistischenen Ausdrücke sowie ein umfangreiches Personen- und Sachregister. Illustriert mit zehn Tafeln. Sorgfältig nachbearbeiteter Nachdruck der Originalausgabe aus dem Jahr 1922.
Das strikte Verbot, die menschliche Form darzustellen, das viele historische islamische Rechtsschulen aus dem Koran abzuleiten versuchten, hat das kreative Kunstschaffen islamisch geprägter Zivilisationen auf Architektur und architektonische Dekoration gelenkt. Dieses Buch ist eine magische Reise durch Zentralasien - Kirgisistan, Tadschikistan, Turkmenistan und Usbekistan -, der Wiege antiker Zivilisationen und einer Schatzkammer orientalischer, vom Islam und dem Buddhismus inspirierter Kunst. Von den verlassenen Städten Merw und Urganch über Xiva, der alten Hauptstadt von Xorazm, bis hin zur Goldstraße nach Samarkand werden in diesem Bildband viele vergessene Juwelen Zentralasiens mit prächtigen Abbildungen und Fotografien detailliert.
The 150 Psalms of the Old Testament were the most important work of devotional literature in the Middle Ages. The Book of Psalms came to be transmitted not only as part of the Bible, but also, in the form of the psalter, as a text in its own right. The psalter came to be illustrated-often profusely-as an aid to devotion at an early stage in is history, and it was a book which was frequently found in the possession of lay people. This volume brings together 28 contributions dealing with the 800 years between the mid-eighth and mid-sixteenth centuries, a period in which the psalter was increasingly owned and used by the laity in the form of richly illuminated manuscripts. As early as the Carolingian period, the illumination of psalters went beyond a mere textual illustration, and developed a narrative iconography with biblical or hagiographical content, and it was largely this autonomous iconography which connected the Old Testament texts with the tenets of the Christian faith. Also the frequent scenes or cycles of King David do not present illustrations of the psalms, but rather of events told elsewhere in the Old Testament. Renderings of individual Christian believers can also be found from the Carolingian period onwards, and represent some of the most original achievements of fifteenth- and early sixteenth-century psalter illumination. This book includes an index of psalter references, a topographical list, 460 illustrations, and a register of some 800 manuscripts.
The collection of European drawings in the J. Paul Getty Museum, built up over a decade and a half, has increased steadily in both breadth and depth. While the holdings of drawings from the Italian Renaissance are particularly strong—including for instance, a double-sided sheet by Leonardo da Vinci—other schools, the French, in particular, are also well represented. The collection’s emphasis is on major draftsmen, such as David, Dürer, Gainsborough, Goya, Ingres, Piranesi, Poussin, Raphael, Rembrandt, Rubens, Tintoretto, Titian, Veronese, and Watteau, while the occasional acquisition of groups of drawings has added strength in certain areas, such as the German and Swiss Renaissance. Organized by national school, with artists represented chronologically within each, this German-language volume focuses on the most important drawings in the collection, which admirably illustrate the development of European drawing from the Renaissance onward.
Unabh. Forts. von: Zur Schule durch die Felder. - In lebendigen Szenen, Episoden und Porträts erzählt die Autorin von ihrer Kinder- und Jugendzeit im ländlichen Irland der 50er und 60er Jahre.

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