The Malleus Maleficarum, first published in 1486–7, is the standard medieval text on witchcraft and it remained in print throughout the early modern period. Its descriptions of the evil acts of witches and the ways to exterminate them continue to contribute to our knowledge of early modern law, religion and society. Mackay's highly acclaimed translation, based on his extensive research and detailed analysis of the Latin text, is the only complete English version available, and the most reliable. Now available in a single volume, this key text is at last accessible to students and scholars of medieval history and literature. With detailed explanatory notes and a guide to further reading, this volume offers a unique insight into the fifteenth-century mind and its sense of sin, punishment and retribution.
Die Serie "Meisterwerke der Literatur" beinhaltet die Klassiker der deutschen und weltweiten Literatur in einer einzigartigen Sammlung für Ihren eBook Reader. Lesen Sie die besten Werke großer Schriftsteller,Poeten, Autoren und Philosophen auf Ihrem Reader. Dieses Werk bietet zusätzlich * Eine detaillierte Abhandlung über die Geschichte der Hexe und der Hexenverfolgung. Der Hexenhammer (lat. Malleus Maleficarum) ist ein Werk zur Legitimation der Hexenverfolgung, das der Dominikaner Heinrich Kramer (lat. Henricus Institoris) nach heutigem Forschungsstand im Jahre 1486 in Speyer veröffentlichte und das bis ins 17. Jahrhundert hinein in 29 Auflagen erschien. Der Hexenhammer muss in engem Zusammenhang mit der sogenannten Hexenbulle des Papstes Innozenz VIII. vom 5. Dezember 1484 gesehen werden. Die päpstliche Bulle Summis desiderantes affectibus markierte zwar nicht den Beginn der Hexenverfolgungen in Europa, jedoch erreichte sie nun mit offizieller Beglaubigung durch das Oberhaupt der römisch-katholischen Kirche eine völlig neue Dimension. Kramer sammelt mit seinem Gehilfe Dr. theol. Johannes Gremper in seinem Buch weit verbreitete Ansichten über die Hexen und Zauberer. Im Hexenhammer werden die bestehenden Vorurteile übersichtlich präsentiert und mit einer vermeintlich wissenschaftlichen Argumentation begründet. Durch klare Regeln wird eine systematische Verfolgung und Vernichtung der vermeintlichen Hexen gefordert.Der Hexenhammer ist als scholastische Abhandlung verfasst und in drei Teile gegliedert. Im ersten Teil definiert Kramer, was unter einer Hexe zu verstehen sei. Gelegentlich spricht er zwar von männlichen Zauberern, bezieht sich aber hauptsächlich auf das weibliche Geschlecht. Seiner Meinung nach sind Frauen für die schwarze Magie anfälliger als Männer. Sie seien schon bei der Schöpfung benachteiligt gewesen, weil Gott Eva aus Adams Rippe schuf. Außerdem warf er den Frauen, die er als „Feind der Freundschaft, eine unausweichliche Strafe, ein notwendiges Übel, eine natürliche Versuchung, eine begehrenswerte Katastrophe, eine häusliche Gefahr, einen erfreulichen Schaden, ein Übel der Natur“ bezeichnet, Defizite im Glauben vor. Dies begründete er mit einer eigenwilligen Etymologie des lateinischen Wortes femina, das er aus lat. fides „Glauben“ und minus „weniger“ ableitete. Er unterstellte den Frauen sexuelle Unersättlichkeit. Deshalb hätten sie auch intimen Kontakt mit speziellen Dämonen (Incubi). Der Teufelspakt bilde zusammen mit der schlechten Veranlagung der Frauen und der göttlichen Zulassung die Grundlage für das gefürchtete Phänomen der Hexe. Die Männer fielen dem Zauber der Frauen zum Opfer. (aus wikipedia.de)
A fascinating, wide-ranging survey examines the history of possession and exorcism through the ages.
David Bleich sees the human body, its affective life, social life, and political functions as belonging to the study of language. In The Materiality of Language, Bleich addresses the need to end centuries of limiting access to language and its many contexts of use. To recognize language as material and treat it as such, argues Bleich, is to remove restrictions to language access due to historic patterns of academic censorship and unfair gender practices. Language is understood as a key path in the formation of all social and political relations, and becomes available for study by all speakers, who may regulate it, change it, and make it flexible like other material things.
The essays in this Handbook, written by leading scholars working in the rapidly developing field of witchcraft studies, explore the historical literature regarding witch beliefs and witch trials in Europe and colonial America between the early fifteenth and early eighteenth centuries. During these years witches were thought to be evil people who used magical power to inflict physical harm or misfortune on their neighbours. Witches were also believed to have made pacts with the devil and sometimes to have worshipped him at nocturnal assemblies known as sabbaths. These beliefs provided the basis for defining witchcraft as a secular and ecclesiastical crime and prosecuting tens of thousands of women and men for this offence. The trials resulted in as many as fifty thousand executions. These essays study the rise and fall of witchcraft prosecutions in the various kingdoms and territories of Europe and in English, Spanish, and Portuguese colonies in the Americas. They also relate these prosecutions to the Catholic and Protestant reformations, the introduction of new forms of criminal procedure, medical and scientific thought, the process of state-building, profound social and economic change, early modern patterns of gender relations, and the wave of demonic possessions that occurred in Europe at the same time. The essays survey the current state of knowledge in the field, explore the academic controversies that have arisen regarding witch beliefs and witch trials, propose new ways of studying the subject, and identify areas for future research.
Examines how the Inquisition's sentiments are thriving in today's world, tracing the history of its legacy through stories that lead to modern incarnations like Vatican edicts, the Third Reich, and Guantanamo's detention camps.
What was witchcraft? Were witches real? How should witches be identified? How should they be judged? Towards the end of the middle ages these were new questions, without answers hallowed by time and authority. Between 1430 and 1500, a number of learned "witch-theorists" attempted to provide the answers, and of these perhaps the most famous are the Dominican inquisitors Heinrich Institoris and Jacob Sprenger, the authors of the Malleus Maleficarum, The Hammer of Witches. This, the first book-length study of the Malleus in English, provides students and scholars with an introduction to this text and to the conceptual world of its authors. Ultimately, this book argues that although the Malleus was a highly idiosyncratic text, with a view of witches very different from that of competing authors, its arguments were powerfully compelling and so remained influential long after alternatives were forgotten.
When Darkness Reigns and the Full Moon Glows, Terror Emerges to Stalk the Unsuspecting… From lycanthropic creatures found on television and film such as Teen Wolf, Twilight, and True Blood to the earliest folklore of shape-shifting creatures, The Werewolf Book: The Encyclopedia of Shapeshifting Beings is an eye-opening, blood-pounding tour through the ages of monsters with the most amazing camouflage capabilities—they hide among us! Along the way, you’ll land at the doorstep of creatures like hirsute mass-murderer Albert Fish, and Fritz Haarman, who slaughtered and ate his victims—selling the leftovers as steaks and roasts in his butcher shop—as well as visits to mythical shamans, sirens, and skin walkers. Covering 140,000 years of legend, mythology, and fact, The Werewolf Book provides hair-raising evidence of strange and obsessional behavior through the centuries. Learn the basics of becoming a werewolf and the intricacies of slaying the beast. A true homage to werewolves and other full moon beasts, it includes topics such as … • Bear, tiger, coyote, and other shape-shifting people • Classic and modern werewolf movies • Gargoyles, totem poles, and Internet depictions • Serial killers and sadistic rulers • Sorcery, spells, and talismans • Television shows, songs, and computer games
Occult investigator Quincey Morris and his “consultant,” white witch Libby Chastain, are hired to free a family from a deadly curse that appears to date back to the Salem witch trials. Fraught with danger, the trail finds them stalking the mysterious occult underworlds of Boston, San Francisco, New Orleans and New York, searching out the root of the curse. After surviving a series of terrifying attempts on their lives, the two find themselves drawn inexorably towards Salem itself – and the very heart of darkness.
The Malleus Maleficarum is one of the best-known treatises dealing with the problem of what to do with witches. It was written in 1487 by a Dominican inquisitor, Heinrich Institoris, following his failure to prosecute a number of women for witchcraft, it is in many ways a highly personal document, full of frustration at official complacency in the face of a spiritual threat, as well as being a practical guide for law-officers who have to deal with a cunning, dangerous enemy. Combining theological discussion, illustrative anecdotes, and useful advice for those involved in suppressing witchcraft, its influence on witchcraft studies has been extensive.The only previous translation into English, that by Montague Summers produced in 1928, is full of inaccuracies. It is written in a style almost unreadable nowadays, and is unfortunately coloured by his personal agenda. This new edited translation, with an introductory essay setting witchcraft, Institoris, and the Malleus into clear, readable English, corrects Summers' mistakes and offers a lean, unvarnished version of what Institoris actually wrote. It will undoubtedly become the standard translation of this important and controversial late-medieval text.
Quellenexegese aus dem Jahr 2015 im Fachbereich Geschichte Europa - and. Länder - Mittelalter, Frühe Neuzeit, Note: 10,0, Justus-Liebig-Universität Gießen, Sprache: Deutsch, Abstract: Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich mit Inhalt und Aufbau des „Hexenhammers“ von Heinrich Kramer und Jacob Sprenger. Sie bietet eine Darstellung des allgemeinen Bildes einer Hexe in der Frühen Neuzeit und bespricht, wie der Vorgang der Hexenverfolgung und der Hexenprozesse in Europa und speziell in Polen verlief. Im Fazit werden noch einmal die wichtigsten Fakten zu „Malleus Maleficarum“ und der Hexenverfolgung festgehalten. Die Forschung ist, wenn es um das Thema der Hexenverfolgung in Polen geht, nicht so ausgereift wie die Forschung der deutschen Hexenverfolgung. Daher ist eine intensive Auseinandersetzung mit der polnischen Hexenverfolgung nur begrenzt möglich. Für die Arbeit wurde vorwiegend deutsche Literatur aus dem 20. Jahrhundert verwendet. Darüber hinaus wurde eine Übersetzung des Hexenhammers von J.W. Schmidt benutzt. Mit der digitalisierten Form des Hexenhammers und der Auskunft der Mitarbeiter der Herzog-August Bibliothek in Wolfenbüttel, war eine Auswertung der äußeren Form des Werkes möglich.
This is the best known (i.e., the most infamous) of the witch-hunt manuals. Written in Latin, the Malleus was first submitted to the University of Cologne on May 9th, 1487. The title is translated as "The Hammer of Witches." Written by James Sprenger and Henry Kramer (of which little is known), the Malleus remained in use for three hundred years. It had tremendous influence in the witch trials in England and on the continent. This translation is in English and was translated by vampire expert Montague Summers! The Malleus was used as a judicial case-book for the detection and persecution of witches, specifying rules of evidence and the canonical procedures by which suspected witches were tortured and put to death. Thousands of people (primarily women) were judically murdered as a result of the procedures described in this book, for no reason than a strange birthmark, living alone, mental illness, cultivation of medicinal herbs, or simply because they were falsely accused (often for financial gain by the accuser). The Malleus serves as a horrible warning about what happens when intolerence takes over a society.
2011 Reprint of 1928 Edition. The Malleus Maleficarum (Latin for "The Hammer of Witches") is a famous treatise on witches, written in 1486 by Heinrich Kramer, an Inquisitor of the Catholic Church, and was first published in Germany in 1487. Jacob Sprenger is also often attributed as an author. The main purpose of the Malleus was to attempt to systematically refute arguments claiming that witchcraft does not exist, discredit those who expressed skepticism about its reality, to claim that witches were more often women than men, and to educate magistrates on the procedures that could find them out and convict them. This edition of Malleus Maleficarum is here translated into English for the first time. It contains a note upon the bibliography of the Malleus Maleficarum and includes bibliographical references. Translated, with introductions, bibliography and notes by Montague Summers.
English summary: What is literature's present, what is its presence? How much present does literature tolerate? The papers in this volume discuss these issues. They develop perspectives for the historicity of contemporary literature and demonstrate the way in which it considers and designs its own present-ness in order to become historical itself. German description: Was ist die Gegenwart von Literatur, was ihre Gegenwartigkeit? Wieviel Gegenwart vertragt Literatur uberhaupt? Die Beitrage dieses Bandes diskutieren diese Fragen vor allem unter drei Aspekten: 1. Wie kann das Verhaltnis jeweils aktueller Literatur zu ihrer Gegenwart bestimmt werden? Wie kann man literarisch reflektierte Zeitgenossenschaft poetisch, kommunikativ und medial beschreiben? 2. Was sind die diskursiven Bedingungen und literarischen Strategien, durch die Gegenwartigkeit erzeugt wird und mit denen sich die literarische Aufmerksamkeit auf zeitgenossische Problemlagen richtet? 3. Wie ist Literaturgeschichtsschreibung von Gegenwartsliteratur uberhaupt moglich? Wie kann sie uber Literaturkritik, die sich beschreibend und wertend auf das einzelne Werk richten muss, hinauskommen? Der Band entwickelt Perspektiven fur die Geschichtlichkeit von Gegenwartsliteratur und macht deutlich, in welcher Weise sie dafur die eigene Gegenwart bedenkt und mitgestaltet, um selbst geschichtlich zu werden.
Studienarbeit aus dem Jahr 2005 im Fachbereich Geschichte Europa - and. Länder - Mittelalter, Frühe Neuzeit, Note: 1,0, Universität zu Köln (Historisches Seminar), Veranstaltung: Seminar, 8 Quellen im Literaturverzeichnis, Sprache: Deutsch, Abstract: Die folgende Seminararbeit wird sich mit den Auswirkungen des Hexenhammers von Heinrich Kramer auf das Spätmittelalter beschäftigen. Um zu einer berechtigten Beurteilung des Werkes zu gelangen, werden die spezifischen Eigenschaften des Malles gegenüber früheren Werken gegen Ketzerei analysiert. Warum gelangte der Malleus zu so großer Bedeutung im Spätmittelalter und in der frühen Neuzeit, obwohl bereits früher ähnliche Schriften erschienen waren? Zu Beginn der Arbeit soll auf das Verfasserproblem des Hexenhammers eingegangen werden, um danach mit der Frage anzuschließen, warum ausgerechnet Frauen im Malleus als besonders anfällig für den Einfluss des Teufels dargestellt werden, was schon durch den Titel „Malleus Maleficarum deutlich wird. Nach der Darstellung und Analyse des Frauenbildes im Malleus, werden weitere Spezifika des Malleus betrachtet. Es soll erklärt werden, wie sich der frühere Ketzerprozess, der bis zur Erscheinung des Malleus in Hinsicht auf die Bekämpfung von Häresien durch die Kirche existierte, zum Hexenprozess entwickelt hat, in dem weniger das häretische Moment als vielmehr die praktische Zauberei im Vordergrund der Erklärung steht. Zum Schluss wird im Rahmen der Eigenheiten des Malleus auf den Einfluss bzw. die Einflussnahme der weltlichen Gerichtsbarkeit auf den Hexenprozess eingegangen, um auch Traditionen und Veränderungen innerhalb des Kirchenrechts zu beleuchten. Bis zu dieser Stelle der Arbeit wird der eigentliche Inhalt des Malleus und dessen Kapiteleinteilung bewusst nicht näher in Augenschein genommen, da stärkere Akzente zu Beginn auf die Besonderheiten dieses Werkes gelegt werden sollen. Der Inhalt wird kurz umrissen, wenn auf den „Nürnberger Hexenhammer“ von Heinrich Kramer eingegangen wird, da dieser sich eng anlehnt an den Hexenhammer von 1487, der in dieser Arbeit analysiert wird. Auf den Nürnberger Hexenhammer wird Bezug genommen, da er sich als gute Möglichkeit darstellt, zu zeigen, wie der Hexenhammer von 1487 schon zu Lebzeiten des Inquisitors auf Widerstand gestoßen ist und wie überzeugt Heinrich Kramer von seinen Vorstellungen war, dass er gar ein zweites ähnliches Werk schrieb, mit dem Versuch, auch die stärksten Zweifler von seiner Sicht der Dinge zu überzeugen. Nach dieser Erläuterung soll zum Schluss der Arbeit der Einfluss des Buchdrucks auf die Rezeption des Malleus dargestellt werden.

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