From bestselling author Michael Shermer, an investigation of the evolution of morality that is "a paragon of popularized science and philosophy" The Sun (Baltimore) A century and a half after Darwin first proposed an "evolutionary ethics," science has begun to tackle the roots of morality. Just as evolutionary biologists study why we are hungry (to motivate us to eat) or why sex is enjoyable (to motivate us to procreate), they are now searching for the very nature of humanity. In The Science of Good and Evil, science historian Michael Shermer explores how humans evolved from social primates to moral primates; how and why morality motivates the human animal; and how the foundation of moral principles can be built upon empirical evidence. Along the way he explains the implications of scientific findings for fate and free will, the existence of pure good and pure evil, and the development of early moral sentiments among the first humans. As he closes the divide between science and morality, Shermer draws on stories from the Yanamamö, infamously known as the "fierce people" of the tropical rain forest, to the Stanford studies on jailers' behavior in prisons. The Science of Good and Evil is ultimately a profound look at the moral animal, belief, and the scientific pursuit of truth.
Von Psychopathen wie Charles Manson oder Serienmördern wie Jack the Ripper geht eine unheimliche Faszination aus. Doch woher kommt sie? Und warum verdrängen wir so gern das alltäglichere Böse – von den eigenen Gewaltphantasien bis zum Machtmissbrauch im Büro? Die Kriminalpsychologin und Bestsellerautorin Julia Shaw taucht das Phänomen des Bösen in neues Licht. Shaw sucht und findet das Böse nicht nur in den Gehirnen von Massenmördern, sondern in jedem von uns. Und sie erläutert mithilfe psychologischer Fallstudien und neuester neurowissenschaftlicher Erkenntnisse, wie wir uns mit unserer dunklen Seite versöhnen. Ein augenöffnendes Buch, das die vertrauten Kategorien von Gut und Böse völlig über den Haufen wirft.
Die Wissenschaft vom (Aber-)Glauben Heutzutage trennen wir die Welt oft in eine Sphäre des Natürlichen und eine des Übernatürlichen. Unsere fünf Sinne erlauben uns, die natürliche Welt wahrzunehmen und zu verstehen, doch diese Sinne – das Sehen, das Riechen, das Schmecken, das Fühlen und das Hören – erklären nicht unseren Sinn für das Übernatürliche. In Natürlich übernatürlich beleuchtet Bruce Hood, auf welche Weise wir Menschen das Übernatürliche begreifen, und liefert uns einen fundierten Einblick in die Gründe, warum wir (an) das Unglaubliche glauben. _____ Die Mehrheit der Weltbevölkerung ist religiös oder glaubt an übernatürliche Phänomene. In den USA glauben neun von zehn Erwachsenen an Gott, und eine aktuelle Gallup-Umfrage zeigte, das etwa drei von vier Amerikanern in irgendeiner Form an Telepathie, Präkognition, Geister oder die Wiedergeburt glauben. Woher rührt dieses übernatürliche Gedankengut? Werden wir von unseren Eltern, von Kirchen und Medien indoktriniert, oder entstehen diese Glaubensinhalte auf andere Weise? In Natürlich übernatürlich gewährt uns der mehrfach ausgezeichnete Kognitionspsychologe Bruce M. Hood tiefe Einblicke in die Wissenschaft des Glauben an das Übernatürliche. Aberglaube und magisches Denken sind allgegenwärtig. Viele von uns drücken jemandem die Daumen, klopfen auf Holz, meiden schwarze Katzen oder gehen nicht unter Leitern hindurch. Der Tennisspieler John McEnroe weigerte sich, zwischen den Ballwechseln auf die weißen Linien des Platzes zu treten. Der Baseballspieler Wade Boggs bestand darauf, vor jedem Spiel der Boston Red Sox ein Hähnchen zum Abendessen zu verzehren. Präsident Barack Obama spielte am Morgen seines Siegs bei der Vorwahl in Iowa Basketball und setzte diese Gewohnheit dann an jedem weiteren Wahltag fort. Das übernatürliche Denken umfasst auch erhabenere Vorstellungen, etwa die sentimentalen Gefühle, die wir mit Fotos unserer Lieben verbinden, Trauringe und Teddybären. Auch der spirituellen Glaube und die Hoffnung auf ein Jenseits gehören dazu. Aber wir leben doch in einem modernen, wissenschaftlichen Zeitalter – warum also halten wir an solchen Verhaltensweisen und Glaubenssystemen fest? Wie sich zeigt, ist der Glaube an Dinge jenseits des Rationalen und Natürlichen allen Menschen gemein und taucht schon früh in der Kindheit auf. Tatsächlich ist, so Hood, dieser „Übersinn“ etwas, mit dem wir geboren werden - ein Sinn, den wir im Laufe des Lebens weiter entwickeln und der essenziell ist für die Art, wie wir die Welt verstehen. Ohne ihn könnten wir gar nicht leben! Unser Geist ist von vornherein darauf ausgerichtet, zu glauben, dass unsichtbare Muster, Kräfte und Wesenheiten die Welt durchdringen. Insofern ist es eher unwahrscheinlich, dass Versuche, den übernatürlichen Glauben oder abergläubische Verhaltensweisen zu verbannen, Erfolg haben werden. Diese gemeinsamen Glaubensvorstellungen und "heiligen" Werte sind wesentliche Grundlagen für den Zusammenhalt unserer Gesellschaft, denn sie helfen uns, eine tiefere Verbindung zwischen uns zu sehen.
This book describes the application of Artificial Life simulation to evolutionary scenarios of wide ethical interest, including the evolution of altruism, rape and abortion, providing a new meaning to “experimental philosophy”. The authors also apply evolutionary ALife techniques to explore contentious issues within evolutionary theory itself, such as the evolution of aging. They justify these uses of simulation in science and philosophy, both in general and in their specific applications here.Evolving Ethics will be of interest to researchers, enthusiasts, students and interested lay readers in the fields of Artificial Life, philosophy of science, ethics, agent- and individual-based modeling in ecology and the social sciences, computer simulation, evolutionary biology, evolutionary psychology and the social sciences.Dr Steven Mascaro is a researcher in computer simulation and Artificial Life.Dr Kevin Korb is a Reader in the Clayton School of Information Technology, Monash University.Dr Ann Nicholson is an Associate Professor in the Clayton School of Information Technology, Monash University.Owen Woodberry is a researcher in the Clayton School of Information Technology, Monash University.
This timely, accessible reference and text addresses some of the most fundamental questions about human behavior, such as what causes racism and prejudice and why good people do bad things. Leading authorities present state-of-the-science theoretical and empirical work. Essential themes include the complex interaction of individual, societal, and situational factors underpinning good or evil behavior; the role of moral emotions, unconscious bias, and the self-concept; issues of responsibility and motivation; and how technology and globalization have enabled newer forms of threat and harm. New to This Edition *Many new authors; extensively revised with the latest theory and research. *Section on group perspectives, with chapters on bystanders to emergencies, remembering historical victimization, organizational dynamics, and globalization and terrorism. *Chapters on free will, conscious versus unconscious processes, media violence, dehumanization, genocide, and sexual violence. *Chapters on false moral superiority, compassionate goals in relationships, and moral emotions in incarcerated offenders.
Best known for his influential History of Greece, the historian and politician George Grote (1794-1871) wrote this account of Plato's dialogues as a philosophical supplement to the History. First published in 1865 and written in dialogic form, Grote's account of Plato's works includes substantial footnotes and marginalia. This first volume focuses on Plato's early and transitional dialogues, all of which feature Socrates. It also includes a preface to the whole project which discusses the meaning and importance of philosophy itself, and extensive introductory material on pre-Socratic philosophy, the life of Plato and history of the Platonic canon. With two volumes each running to over six hundred pages, Grote's scholarship is formidably comprehensive. The publication of Plato and the Other Companions of Sokrates confirmed him as one of the greatest authorities on Plato in the nineteenth century.
This is a profound study of Aristotle’s concept of phronesis, or practical wisdom. Carlo Natali critically reconsiders Aristotle’s famous doctrine of contemplation, relating it to contemporary theories of the good life. In Book X of the Nicomachean Ethics, Aristotle appears to claim that the best possible life is that which is engaged in theoria, usually translated “contemplation.” Quite a few commentators have criticized what they call Aristotle’s “intellectualism,” suggesting that when he makes the intellectual life superior to all other human goods he opens the door to a Raskolnikov-like immoralism. Natali threads his way very carefully through the tangle of recent arguments on the topic, and presents a persuasive resolution that preserves the primacy of the life of the mind without giving any room for justifications of amorality. In Natali’s discussion, Aristotle’s analysis of wisdom comes into focus for us today as an attractive and well-argued ideal, to be kept in mind when we are deciding how to live. Natali has a keen understanding of both the continental and the analytic tendencies in interpreting Aristotle, and is able to show the positive and negative contributions of both styles of philosophy to this task. Appearing in English for the first time, this is the definitive scholarly treatment on the role of practical reasoning in ethics.
ENDE GUT, ALLES GUT? Agatha ist nach Gavaldon zurückgekehrt, Sophie ist in der Schule der Guten und Bösen geblieben. Doch ihre Trennung hat dramatische Folgen: Plötzlich werden nicht nur ihre eigenen Märchen neu geschrieben, sondern auch die der unzähligen Bösewichte, die nun ihre Chance wittern, sich zu rächen. Sie wollen das Gute für immer auslöschen und eine Herrschaft des Bösen errichten - mit Sophie als ihrer Königin. Das grandiose Finale der märchenhaften Fantasy-Trilogie.
This book is a major work in the history of ethics, and provides the first study of early modern British philosophy in several decades. Professor Darwall discerns two distinct traditions feeding into the moral philosophy of the seventeenth and eighteenth centuries. On the one hand, there is the empirical, naturalist tradition, comprising Hobbes, Locke, Cumberland, Hutcheson, and Hume, which argues that obligation is the practical force that empirical discoveries acquire in the process of deliberation. On the other hand, there is the group including Cudworth, Shaftesbury, Butler, and in some moments Locke, which views obligation as inconceivable without autonomy and which seeks to develop a theory of the will as self-determining.
First published in English as "The Horn Book; a girl's guide to the knowledge of good and evil - or modern studies in the science of stroking", is as the title may suggest, a nineteenth century sex manual for young inexperienced ladies that not only provides the descriptive instruction to 63 unique sexual positions, but also describes various techniques on tribadism, advanced methods for the onanist and lessons in the prevention of fecundation. Based on the French publication of "Instruction libertine, ou Dialogues entre Charles et Justine sur la theorie physique de l'amour et les diverses manieres de s'en procurer les plaisirs materiels" - This edition is as the original unabridged translation and provides an erotic, entertaining and educating read.
Wir sind die Summe unserer Erinnerungen. Stimmen diese aber auch? Haben prägende Ereignisse unserer Kindheit überhaupt so stattgefunden? Identität ist ein kunstvoll gewebter Teppich aus Erinnerungsfragmenten. Die Rechtspsychologin Julia Shaw erklärt, warum dem Gehirn dabei ständig Fehler unterlaufen. Und das Tappen in die Erinnerungsfalle hat Konsequenzen: Wir können uns auf unser Gedächtnis nicht verlassen. Auf der Grundlage neuester Erkenntnisse von Neurowissenschaft und Psychologie sowie ihrer eigenen bahnbrechenden Forschung zeigt Shaw, welchen Erinnerungen wir trauen können und welchen nicht. Ein verblüffender Einblick in die wahnwitzigen Mechanismen des menschlichen Gehirns.
The readers: a Fellow of the National Academy of Sciences of Belarus, PhD, professor A.N. Danilov, PhD, professors Y.A. Gousev, A.N. Elsukov, P.G. Martysuk. An eternally actual problem of Good and Evil is considered in the context of a great idea of an ancient Greek thinker Protagoras, the author of the Constitution of one of the first world democracies, a founder of social philosophy, a contemporary of Socrates. Unfortunately, the sense of his doctrine, enclosed in the formula “man is the measure of all things”, has not yet investigated enough and estimated at its true worth in proportion to significance for the fate of man and the mankind. In the suggested publication this idea is being uncovered as a measured principle of a social reality construction, and internal antipathy of man’s measure– as the main source of self-movement of individual and social forms of people’s life, the main reason of their achievements and failure. The book is intended for researchers in the humanities and natural sciences, teachers, graduate students, students – everyone who is interested in what is happening in our extremely unsettled world and why.
Mathematik versteht man oder eben nicht. Der eine ist dafür natürlich begabt, dem anderen bleibt dieses Fach für immer ein Rätsel. Stimmt nicht, sagt nun Barbara Oakley und zeigt mit ihrem Buch, dass wirklich jeder ein Gespür für Zahlen hat. Mathematik braucht nämlich nicht nur analytisches Denken, sondern auch den kreativen Geist. Denn noch mehr als um Formeln geht es um die Freiheit, einen der vielen möglichen Lösungsansätze zu finden. Der Weg ist das Ziel. Und wie man zum richtigen Ergebnis kommt, ist eine Kunst, die man entwickeln, entdecken und in sich wecken kann. Die Autorin vermittelt eine Vielfalt an Techniken und Werkzeugen, die das Verständnis von Mathematik und Naturwissenschaft grundlegend verbessern. (K)ein Gespür für Zahlen nimmt Ihnen — vor allem wenn Sie sich in Schule, Uni oder Beruf mathematisch oder naturwissenschaftlich beweisen müssen — nicht nur die Grundangst, sondern stärkt Ihren Mut, Ihren mathematischen Fähigkeiten zu vertrauen. So macht Mathe Spaß!
“A landmark book in the science of emotions and its implications for ethics and human universals.”—Library Journal, starred review In this startling study of human emotion, Dacher Keltner investigates an unanswered question of human evolution: If humans are hardwired to lead lives that are “nasty, brutish, and short,” why have we evolved with positive emotions like gratitude, amusement, awe, and compassion that promote ethical action and cooperative societies? Illustrated with more than fifty photographs of human emotions, Born to Be Good takes us on a journey through scientific discovery, personal narrative, and Eastern philosophy. Positive emotions, Keltner finds, lie at the core of human nature and shape our everyday behavior—and they just may be the key to understanding how we can live our lives better. Some images in this ebook are not displayed owing to permissions issues.
Can nature be evil, or ugly, or wrong? Can we apply moral value to nature? From a compellingly original premise, under the auspices of major thinkers including Mary Midgley, Philip Hefner, Arnold Benz and Keith Ward, Is Nature Ever Evil? examines the value-structure of our cosmos and of the science that seeks to describe it. Science, says editor Willem B. Drees, claims to leave moral questions to aesthetic and religious theory. But the supposed neutrality of the scientific view masks a host of moral assumptions. How does an ethically transparent science arrive at concepts of a 'hostile' universe or a 'selfish' gene? How do botanists, zoologists, cosmologists and geologists respond to the beauty of the universe they study, reliant as it is upon catastrophe, savagery, power and extinction? Then there are various ways in which science seeks to alter and improve nature. What do prosthetics and gene technology, cyborgs and dairy cows say about our appreciation of nature itself? Surely science, in common with philosophy, magic and religion, can aid our understanding of evil in nature - whether as natural catasrophe, disease, predatory cruelty or mere cosmic indifference? Focusing on the ethical evaluation of nature itself, Is Nature Ever Evil? re-ignites crucial questions of hope, responsibility, and possibility in nature.

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